Underbara sommar

Livet leker och jag bara älskar sommar & sommarlov!
Uppdateringen är kass och det är för att jag verkligen inte har tid att sitta vid datorn, och inte så stor lust med det heller för den delen. ;)
Sen fungerar fortfarande inte blogg.se appen. Blir galen!!
Men ja, det löser sig väl snart hoppas jag och då blir uppdateringen mycket bättre, promise!
Nej, nu ska jag gå ner till campingen och spela minigolf och käka glass, myyyys
 
 
Red Wakinya flickan idag och det gick SUPER! Hon känns verkligen fräsch nu. Så himla roligt! Lilla sessan♥

Hos pappa

Precis kommit hem till pappa, tagit en dusch, och nu sitter jag här.
Farmor steker pannkakor.. Min söta farmor, det var ganska länge sen jag träffade henne, så det är jätte mysigt att vara här.
Red Bob förut i eftermiddag. Trimmade han i paddocken idag, och idag gick det riktigt riktigt bra!
Fick igenom han på ett helt annat sätt än vad jag fått dom andra dagarna. Så himla kul!
Han var inte alls lika spänd och osäker idag heller. Så jag är verkligen jätte nöjd med dagens ridpass.
Taggar hoppträning med honom på Torsdag. Ska bli spännande att se vad Mats säger om honom.
Lilla Bobby mannen. Det kan inte vara lätt att behöva flytta runt så mycket som han har behövt göra..
Hoppas att han slipper det! Men det återstår att se. Har ju tre månader på mig att känna efter så att det verkligen känns rätt.
För jag vill verkligen att det ska vara 100%. Det ska klicka liksom..

Nu ska jag kolla på 12:e avsnittet av "Pretty Little Liars". Kommer få panik när jag sett alla avsnitten, vill ju inte att dom ska ta slut!
Jag är helt fast, haha.

Fina Wakinya och jag, Börjes -11

Ni är bäst

Statistiken är riktigt bra nu, även fast jag uppdaterar så dåligt!
Lovar att bättra mig så fort blogg.se appen vill fungera igen.
I eftermiddag ser det ut som jag åker till pappa, och förhoppningsvis träffar jag Emma ikväll. Men först ska Bob ridas en runda.
Har inte bestämt vilket jobb han ska gå än, får se..

Men ville bara säga det, tack för att ni läser min blogg, hihi! Puss

Vackraste<3

Bajs väder

Blir helt deprimerad av detta vädret alltså, men vem blir inte det? Svensk sommar var det ja! 
Precis kommit hem från stallet. Red först Bob mannen en sväng. 
Blev mest skritt och trav idag, han var fin men är fortfarande väldigt spänd, och går inte riktigt fram. Han känns osäker liksom.. 
Hoppas verkligen det släpper snart!
Sen så red jag Wakinya. Skritt, trav, galopp på rakt spår och gud vad fin hon var! Det steget kan man verkligen inte klaga på! Man känner verkligen att hon är frisk nu. Har en helt underbar känsla när jag rider henne. Fina gumman.
Efter jag ridit henne så gav jag pluttarna mat och nu sitter jag här.
Ska som sagt in till Kalmar ikväll och träffa lite najs folk, men det är inte förrän klockan 7, så nu sätter jag mig och käkar lite jordgubbar och kollar på ännu ett avsnitt av Pretty little liars.
 
Men ni får la ha det bra så hörs vi later on, bybye!
 
snyggaste ponnyn 

Fix-dag

Godmorgon sötnosar!
Idag tog jag sovmorgon och kunde faktiskt sova ända till halv 10, och då väcktes jag av ett sms. Shit, rekord typ, haha! ;)
Åt frukost, sen gick jag och Stina ut och rensade lite i förrådet. Har en massa hästgrejer där som vi behöver få lite ordning på. Det är sjukt mycket grejer man har när man väl kollar igenom det.
Nu tog jag en paus dock, för det blev jobbigt när jag inte fick bestämma vart allt skulle stå, haha.
Då struntar jag i det och går in och sätter mig vid datan istället. Hihi, Stina får skylla sig själv!
Idag ska jag bort till köpstan en sväng och kolla lite för min kära mamma ska på bröllop snart och vi ska hitta några skor till henne.
Sen så ska jag rida Bobben. Rider ut en sväng idag, pigg och glad jobb hade jag tänkt mig.
Vill verkligen att han ska kunna slappna av lite bättre i kroppen och liksom komma "loss".
Ikväll blir det att göra Kalmar med några riktigt fina saknade vänner. Vi ska äta på Thai Silk, sen kolla bio, Snowhite and the huntsman.
Kommer bli jätte mysigt, kan ju inte bli annat när man har rätt sällskap.
Så, det är dagens planer.. Vad ska ni hitta på idag?

Nu ska jag sätta mig och kolla på ännu ett avsnitt av Pretty Little Liars innan vi åker till stan, puss & kram skumbanan!



Gamla bilder

Passar på att köra en liten bildbomb med gamla bilder nu när jag är hos pappa och har alla dom bilderna på denna datorn. 
Hihi, bjuder! :)
 
 

Hemma hos pappa

Måste bara säga att jag har haft en världs-mysig midsommar!
Iförrgår firade jag med lite vänner och släkten och sådär. Åt god mat, körde intro-tävling och bara hade det trevligt.
Igår var det först stallet som gällde.
Jag red Safir när Stina red Wakinya. Det var helt underbart väder! Vi red ut och bara myste i skogen. Behövs det med ibland, och hästarna älskar det!
Sen så kom det gäster till oss mitt på dagen, och vi lunchade, sen åkte vi ner till hamnen och åt glass!
På kvällen kom pappa och vi grillade, åt, och sen åkte vi till stallet.
Jag gick med Bob när Stina skrittade Sten, blev väl en halvtimmes promenad eller något. Lite lagom för Bob igår, då han har känts lite "off" sen jag fick hem honom för en vecka sen.
Har blivit ganska intensivt med ridningen på han, och det har kanske varit lite för mycket att ta in för honom, lill-pojken.
Sen så följde jag med pappa till Borgholm, åt glass, sen kollade vi på fotboll hos en av pappas kompisar. Hade jättemysigt. Följde även med pappa hem sen vid 12-tiden, och gick och la mig ganska direkt när vi kom hem.
 
Vaknade för två timmar sedan.. Kan verkligen inte sova ut på morgonen! Blir galen!
Och en annan sak jag blir galen på är att blogg.se appen fortfarande inte fungerar. Därav den usla uppdateringen.
Dom får faktiskt ta och fixa den snart, annars försvinner ju alla mina läsare, haha.
För jag hinner liksom inte sätta mig vid datan varje gång jag ska uppdatera bloggen. Speciellt inte nu på sommarlovet när man vill vara ute och hitta på saker! Ni känner nog likadant, så jag borde sluta skriva nu.
Förlåt för osammanhängande inlägg, men ville bara uppdatera lite iallafall så att ni vet att jag lever!
Puss!
 
NEJ MEN GUUUD! KOLLA VILKEN GAMMAL BILD JAG HITTADE PÅ DEN HÄR DATORN PÅ MIG OCH CURRY, HAHAHA! SHIT! ;)

Glad midsommar!

Har varken tid eller lust att blogga, och jag lovar att uppdateringen kommer bättra sig så fort blogg.se appen fungerar igen!
Men vill iallafall önska er alla en riktigt trevlig midsommar.

Hur firar ni idag/ikväll? Med vänner? Familjen?
Puss!


Hemma på ön

Förlåt för urusel uppdatering, men som sagt. Blogg-appen fungerar inte och jag har inte haft tid att sitta vid datorn dom senaste dagarna.
Kom hem från Stockholm igår natt. Emma och jag satt och dunkade musik hela vägen hem, hihi. Helt underbart!
Dagarna i huvudstaden har varit helt perfekta. Bilder kommer så fort appen funkar igen, och det får man väl hoppas att den gör ganska snart.
Idag sov jag ut ända till 9 (wooow!!!). Vid halv 1 så tog Stina och jag bussen in till Kalmar och jag skulle på undersökning typ. Mår alltid lika dåligt när jag är tvungen att gå dit, men jag antar att det bara är att bita i det sura äpplet liksom. Tänker inte låta det förstöra min sommar, no way!
Sen så gick Stina och jag på stan ett tag. Hittade en bikini topp på HM, som kommer passa skit bra till bikini trosorna som jag köpte på Hollister i Stockholm. 
Sen kom mamma och hämtade oss vid halv 5 ungefär..
Ikväll var det stallet som gällde! Red min fina Bob. Har hittat en sadel som funkade väldigt bra faktiskt. 
I övrigt var Bobben riktigt fin idag! Red först ut en runda. Dock vart han lite spänd i början och lite osäker, men det släppte när han fick galoppera lite ordentligt genom hela kroppen.
Trimmade han lite i paddocken sen också, och guud vad laddad han blev när han fick se hindrerna. Det var nästan så att jag trodde han skulle dra iväg och hoppa ibland. Hihi! Busponnyn. Han hör verkligen hemma på hopp-banan. Det är där han ska vara och det är där han trivs som bäst. 
Imorgon är det midsommar, och det betyder att vi får lite gäster. Blir nog helt okej tror jag..
Men först så ska jag till stallet och rida, såklart. ;)
 
Nu ska jag sätta mig och kolla på "Pretty little liars", kan inte få nog utav den serien alltså! I'm stuck. 
hörs senare.
 
 
Btw så red jag i mina nya stövlar idag, Tretorn Falsterbo, och dom var helt underbara! Love it! 

Blogg appen funkar inte!

Därför är uppdateringen urdålig just nu, för man kan ju inte lägga upp bilder från mobilen på blogg.se. Kan iallafall säga att jag och Emma har haft världens bästa dag, shopping, äta god lunch, glass och picknick i kvällssolen. Bilder kommer så fort appen fungerar igen. Puss

Lever livet i huvudstaden

Förlåt för dålig bloggning igår, men ni får ha överseende med det tycker jag!
Jag är ju faktiskt i Stockholm för att umgås med min fina Emma och ha KUL! inte för att sitta och blogga hela dagarna. ;)
Men vi hade det iallafall galet roligt på Gröna Lund igår. Stannade dock inte så länge då både jag och Emma blev illamående framåt 5-6. Emma hade migrän så vi åkte hem och mös i lägenheten istället!
Åt jättegod mat, kollade på "a cinderella story" och hade det jättemysigt. 
Idag så taggar vi en heldag med massa shopping, sen ikväll om vädret tillåter det så ska vi nog sätta oss i en park någonstans och ha med lite gott som vi kan grilla. Låter helt perfekt tycker jag!

Just nu sitter jag och väntar på att sömntutan ska vakna.. Fast å andra sidan gör det inget att jag hinner blogga lite nu medans hon sover, hihi. 
Kommer förhoppningsvis lite mobilbloggar under dagen. Puss och Kram, hoppas ni har det lika bra som jag har det!

OMG!! VAD SNYGG! :oo


Vi har det bäst på Gröna Lund


Godmorgon!

Någon som är vaken? ;)
Hihi, skulle nästan inte tro det. Fråga mig inte varför jag är det redan..
Ska försöka somna om och sova några timmar till nu när man har chansen!

Saknar min Bobby där hemma men vet att Stina och mamma tar bra hand om honom.
Träffar ju han på Torsdag igen, och kommer sen träffa han varje dag hela sommaren så jag klagar inte!
Stina skickade en bild på han, haha.


Myser med underbart sällskap framför "The last song"

Käkade pasta med sjukt god sås när jag kom och nu sitter vi och kollar film.
Åh, jag är så glad att jag är här.
Vi har det och kommer ha det helt underbart!
Hur har ert sommarlov börjat? :)


Inte långt kvar

Lär vara framme i Stockholm vid 8. Ikväll tror jag inte vi kommer orka göra så mycket, men imorgon, då jäklar! Haha! Antingen grönan imorgon eller så tar vi det på tisdag.
Annars så ska vi göra staaan! woopa! :D

Nu ska jag käka ett äpple och njuta av hög musik i hörlurarna, vi hörs later on!


Påväg

Nu sitter jag i bilen påväg till Stockholm.
Det ska bli så himla roligt och jag är taggad till max!!
Livet är aldrig perfekt, men just nu är det nära nog. Haha! :D


Dagens ridpass

Idag testade jag Vidas sadel på Bobby. Den såg ut att ligga asbra, men det visade sig att den gled ganska mycket bakåt.. :/
Hann iallafall ta några språng med han idag och jäääklar vad kul han tyckte det va! Haha, fick bara sitta och hålla i.
Hoppade runt 90-1m, och han är för underbar alltså. Inget stopp i den ponnyn för fem öre! ;)
Sen vart det lite svårt att hänga med eftersom sadeln inte satt som den skulle, men jaja. Jag är nöjd över dagens ridpass!
Mamma ska ringa sadelutprovaren idag, så hoppas verkligen jag får tag på en bra sadel snart!
Hade varit riktigt gutt att kunna rida ordentligt sen när jag kommer hem från Stockholm.
Efter jag ridit Bob så gick jag en promenix med Safir. Mys!
Nu är jag påväg hem, ska byta om och fixa mig, sen bär det av mot huvudstaden och en grym vän! UNDERBART, stavas det.

Sa hejdå till Bobby med massa morötter och pussar, han är så go min lilla plutt!


Mot stallet för att rida min snygging!

Humöret på topp, vädret är underbart, taggar Stockholm om några timmar..
Love life <3


nattinatti sweeties!

Går och lägger mig tidigt ikväll för att jag ska orka gå upp i morgon bitti igen.
Har fullt upp hela tiden med massa saker att göra så har inte riktigt hunnit med att sova känns det som..
Men imorgon ska jag iallafall få sova tills 8, wow, vilken sovmorgon! ;)
Då åker vi till stallet så att jag kan rida Bobby och så innan jag drar till huvudstaden.
Är så himla taggad!! Wiiiie!
Happy girl is in da house, hihi! :D

Nej, nu ska jag sova, även fast jag inte alls känner mig trött. Jaja, puss och godnatt!

Finaste <3


Min söta systerson


Gröna Lund

Som sagt så ska Emma och jag till Gröna Lund, antingen på Måndag eller Tisdag och det ska bli så himla roligt!
Har varit där dom senaste två somrarna och man blir aldrig besviken eller trött på att vara där alltså. ;)

Om ni ska till Grönan, så måste ni åka..

Insane - världens roligaste bergochdahlbana, åker även upp&ner. Love it! Skit härlig är den!



Pop-expressen - Flänger typ bara runt hit och dit, men samtidigt dunkas hög peppmusik, grymt fest-taggad blir man! Underbar!



Jetline - Adrenalinkick på hög nivå. Världens utsikt över Stockholm också när man är som högst upp. Älskar den!



Gaaashh, längtar!! :D

Packar

Tar en paus i packandet nu.. Eller egentligen tror jag att jag är klar, men jag kommer garanterat komma på någonting jag har glömt och så kommer jag behöva riva upp hela resväskan igen och lägga ner det, så är det alltid, haha!
Men det ska bli så himla kul!
Imorgon vid 1 åker jag först till Kalmar och käkar lite jordgubbar hos min kära syster innan jag åker vidare mot Stockholm. Ska bo hos min underbara Emma pemma i några dagar och bara leva livet.
Så underbart ska det bli!
Gå på Gröna Lund, shoppa och vem vet vad vi hittar på? När jag och Emma är igång kan ingen stoppa oss!! Hihi!
Skämt åsido, men man vet aldrig vad som händer.
En sak är klar, jag ska se till att vi har det riktigt riktigt braaa. :D
Tagga nurååå!!!!
Ikväll kommer pappa till oss och vi ska äta middag, sen åker jag till stallet och tar in plutten min, och sen träffar man förhoppningsvis lite kompisar. Älska sommarlov!

Vad gör ni denna helgen? Och ska ni ut och resa någonting i sommar? Let me know!

Emma & jag <3


Finaste <3


Aw!

Johanna om Bobby:
Jäklar vilken fin häst du har fått tag på! :)
Så fina ni är tillsammans!


Tack så jätte mycket, sånna här kommentarer blir man ju bara så himla glad av! ♥

Första utsläppet




Jag är så lycklig, tänk att han är miiin! ♥

Bobby


Allt gick bra med Bob..

Så nu är jag påväg till storhästtävling för att agera coach! Hihi!
Ha en riktigt bra dag, för det ska jag ha! :D


Ingen sovmorgon här inte!

Redan påväg till stallet!
Ska släppa ut Bob, och pyssla lite med honom. Om allt verkar lugnt så följer jag med Stina på tävling med storhästen. Annars stannar jag hos Kraaijenbrinks så att jag kan ha koll på Bob. Får se helt enkelt!
Tävlingen tror jag iallafall inte tar så jätte lång tid, så jag hinner pyssla med honom i eftermiddag..
Kanske rider en sväng med Emma (och Elin?) men det är inget bestämt! Då lånar jag nog någon utav deras ponnys. Sen ikväll kanske vi skulle åka in och kolla på någon bio eller något, men det är inte heller bestämt än, haha.
Ganska skönt att kunna ta det lite som det kommer bara, och inte behöva stressa till något utan göra det man känner för.
Perfekt start på sommarlovet!
Imorgon åker jag till huvudstaden, Woopwoop! :D

Sweetie <3


Hästägare av Stonepark Billy Bob

Som rubriken lyder så går jag nu och lägger mig som lycklig ägare av Stonepark Billy Bob.
Kom hem från stallet för typ en kvart sen. Resan har gått jätte bra.
Skriver mer imorgon för nu måste jag verkligen sova, ska upp tidigt imorgon med för Stina ska iväg och tävla.
Puss och godnatt!

Köpte morötter på McDonalds till Bob, hihi!


Nu åker jag och hämtar min blivande stjärna! :D

Woooooopwoop!


Nu kör vi

Precis vaknat, ska bort till stallet nu direkt och fixa hästarna.
Sen göra oss i ordning för Elins avslutning. Woopwoop!
Måste gå nu så vi hörs senare med ännu mer mobilbloggning, men vad gör väl det? ;)


Är med världens underbaraste vän

Haft en sjukt bra eftermiddag och jag tvekar på att kvällen blir sämre.
Ska kolla på film nu, en komedi blir det! Haha, våran style helt klart! ;)


Full rulle

Precis kommit hem från systeryster, ätit en macka och packat ner lite grejer för snart kommer Emma och hämtar mig. Vi åker hem till henne och rider en sväng.
Sen åker vi nog och kollar på när Stina tränar för Mats. Och ikväll sover jag hos Kraaijenbrinks, för att imorgon följer jag med och kollar på Elins avslutning.
Hon slutar ju faktiskt 9:an, så det är ju en ganska stor grej, hihi!
Sen så åker jag och hämtar min nya ponny på eftermiddagen! Åh, kan livet bli bättre? Just nu känns det inte som det.. Klagar verkligen inte!
Sommarlovet är igång och jag har massa roliga saker på G!
Full rulle and i love it, hörs senare!


Hos syster, just chilli'n!


Morning sunshines ♥

Har ni vaknat än?
Jag har precis ätit frukost ute i solskenet tillsammans med mami som har en ledig dag idag.
Stina slutar skolan idag först, så vi ska snart åka och hämta henne, sen åker vi till min halv storasyster och grattar hennes son Wilmer på hans 2-årsdag! Hur mysigt?
Sen får vi se vad dagen har att erbjuda. Det är helt underbart väder ute, och humöret är på topp!
Träffar förhoppningsvis Emma i eftermiddag/ikväll, så dagen kommer bli bra, det känner jag på mig, hihi! ;)

Nu ska jag fixa mig lite, hörs senare med mobilbloggningar, för jag tänker inte sitta inne vid datorn en sån här härlig dag, haha. Det kan ni glömma.


Godnatt

Imorgon ska jag till stallet, träffa några fina vänner och sen vet jag inte så mycket mer.
Tar dagen som den kommer, och det är helt okej för mig!
Ligger just nu och kollar på film, mysigt.
Asså jag kan typ inte sluta le. Fattar knappt att det är sant, jag längtar så jag dör tills på Fredag när jag blir hästägare av världens finaste d-ponny.
Han är så himla häftig och jag hoppas verkligen att vi kommer trivas tillsammans!
Ska ta massa bilder på fredag, så att ni får se honom. My new superstar! ♥
Förlåt att jag tjatar om det hela tiden, men jag kan verkligen inte tänka på något annat just nu, är så himla spänd på att få hem honom, och att börja träna och sätta upp mål.
Det är verkligen det här jag lever för, jag älskar det jag gör och när jag får göra det så mår jag som bäst.

wiiiiiieeeee, det är en glad Ellen som går och nannar ikväll. Puss!

Om man hade pengar..


Awesome!!

Haft en grymt bra första dag på sommarlovet!
Vaknade bredvid Vida, åt frukost ute i solen, åkte till stallet, fixade och städade ett tag, red fina Ettan med Emma och Sune världens mysigaste ridtur, lagade mat med Emma och Elin och käkade med dom, skrittat Wakinya med Stina och Sten, hem och mysa i min underbara one piece!
Ja, kort sammanfattning av en galet bra dag.
Love life

Söta Ettan, alltid lika kul att rida b-ponny, hihi!


Skrittar sessan


Åh, längtar 


Mys med en fin vän 


Nu är dom påväg hem till mig!

Wiiiiee, glad tjej! :D


Right now!!

Ge mig Vidas hjälm!! :D


Sommarlov!!!!

Jordgubbar <3


Paradise

På din rygg mår jag som en prinsessa, du är bäst i hela världen ♥





Idag går jag ut 8:an, satan så gutt!!!

*happy face

Fråga inte ens varför jag är vaken redan, haha. Kan inte sova helt enkelt. ;)
Men vad gör det? Humöret är på topp för idag börjar ett långt sommarlov som ska bli det bästa någonsin, det har jag bestämt.
Har en massa roliga planer inför sommaren och det inleds av att jag bara om någon dag får hem en ny stjärna till stallet.
Kan man vara gladare än vad jag är just nu? Tror faktiskt inte det.
Guuuud, vad jag LÄNGTAR efter att bara få börja den här sommaren, SUMMER 2012!! :D

You and me.


Wow!

Kollade statistiken och oj, vad den hade stigit idag!
Riktigt kul! Tycker ni kan bli lite duktiga på att kommentera också, men det kommer väl det med. Haha! :D
Avslutade dagen med att kolla på fotboll med mamma och Stina, men tröttnade ganska snabbt.
Är inte riktigt min grej det där.. Satsar nog på ridning istället, eller vad tror ni? ;)
Imorgon slutar jag åttan, underbart! Sjävla avslutningen börjar vid 9, och slutar ungefär en timme senare. Sen ska mamma och jag åka in till Kalmar och Hööks för att köpa lite smågrejer som nya pollen kommer behöva.
Foderhink, nya stigläder m.m.
Sen på kvällen åker jag till stallet och rider fina Hokus Pokus.
Har inte riktigt bestämt hur han ska gå än, men tror vi kör på "pigg och glad-jobb". Blir nog superbra!
På onsdag kväll kanske det blir att träffa lite kompisar från min gamla klass för att "fira" att det är sommarlov, men vi får se hur det blir med det.
Hade varit jätteroligt i vilket fall!

Nej, jag tror seriöst jag går och nannar nu, har ändå inget bättre för mig, haha! Lika bra att vara pigg imorgon istället.
Sleep tight <3

Morgondagens outfit.. Inte så avancerat, men det duger tycker jag!


Bästa

Bästa sättet att rensa tankarna är att ge sig ut och galoppera i full fart med högsta volym i hörlurarna på en riktigt fin ponny.
Nu känns allt så mycket bättre <3


Lyxa till vardagen!


Upp och ner, ner och upp

Den här dagen har verkligen varit helt blandad med känslor. Vaknar och mår som en prinsessa.
Men det vänder lika snabbt pga. en sak jag inte kommer nämna här i bloggen.
Just nu känns det väl helt okej..
Ska till stallet sen ikväll, rida och bara rensa tankarna.
Välbehövligt!
Tar en runda med Hokus. Tänkte köra ganska mycket galopparbete med han idag. Tror det kan vara bra.
Galoppera lite längre sträckor, så att han får upp pulsen lite. Blir toppen!

Vill bara passa på att tacka mina underbart fina vänner som alltid ställer upp, ni vet vilka ni är!
Utan er vet jag inte vad jag skulle göra, ni är bäst helt enkelt♥

Nu ska jag faktiskt ta och rycka upp mig, tänker inte låta någonting förstöra den här veckan, no way!
Just say fuck you and smile!

image description

Planering Hokus Pokus

Mina mål med Hokus...

* Stärka framförallt hans galopp. Jobba mycket med tempoväxlingar så att han får in bakbenen under sig.

* Konditionen måste bli bättre. Galoppera längre intervaller ute i friskt tempo på raka spår. Få upp pulsen lite på honom. Detta är något som blir bättre och bättre varje dag, men har fortfarande en hel del jobb kvar.

*Börja hoppa lite större hinder. Har än så länge bara skuttat mini språng. Han är positiv och glad så fort han ser hinder, så det ska nog inte vara några problem.

*Bygga muskler främst på hans rygg. Klättra i långa, svaga uppförsbackar, men även i brantare backar. Hans bakdel behöver också mer muskler.. Det kommer förhoppningsvis av sig självt när han kan sätta under sig lite bättre.

*Jobba mycket över cavaletti för att få han lite mer "aktiv" i benen och i tanken.


Hokus är alltid positiv till att jobba, så jag ser fram emot att stärka honom ännu mer!
image description

Nya ponnyn... Spännande!!




Vänta bara, det kommer mer! Haha!

Kort film på mig och Hokus


Längtar..

Har sån extremt stor lust att tävla ♥
Jag är sjukt taggad inför den här tävlingssäsongen. Vad som helst kan hända, men en sak är säker..
Jag tänker ha så galet roligt! Det kan ingen hindra mig från att ha! Haha! ;)

Räknar ner dagarna tills vi hämtar min nya stjärna. Så himla spännande, och så KUL att äntligen kunna sätta nya mål att kämpa mot.

Lovar att fota honom så fort allt är klart, men vill inte lämna ut för mycket på bloggen innan allt är 100% liksom. Det är så lätt att det bli en massa snack. Hoppas ni förstår!

 Ellen & Courier Boy <3

Godmorgon

Godmorgon på er fina läsare!
Hoppas ni sovit riktigt gott och är laddade inför en ny vecka.
Jag kan säga att jag är mer är laddad. :D

Idag: ska till skolan en snabbis men sen till stallet och vara med Vida!
Tisdag: skolavslutning på förmiddagen och sen bara fira att sommarlovet har börjat!
Onsdag: heldag i stallet. Kanske att min nya stjärna kommer på kvällen, inte helt säkert..
Torsdag: om inte ponnyn kom på onsdagen så hämtar vi han. Sen blir det vara i stallet och gosa och fixa med han SÅKLART!
På söndag kväll (tror jag det blir) åker jag till huvudstaden och bor hos min fina saknade flicka i några dagar!!
Sen vill jag hinna med att träffa lite kompisar från min förra klass. Kanske grilla och fira att det är sommarlov!!
Haha!
Ja, veckan kan inte bli annat än AWESOME!

love life everybody


Boost

You can try, but never stop me, 'cause this is what i´m made of.
You can hate, but never break me,
'cause this is what i´m made of!


"A goal without a plan is just a wish"



image description




Ridning med snyggaste vännen!

Haft en galet bra eftermiddag i stallet.
Hjälpte Stina när hon red Sten, mockat boxarna, fyllt hökassar och så red jag Apri med Vida, Stina och Alva.
Jättemysigt var det! Och bra gick det med. ;)
Nu är jag snart hemma och ska väl käka middag snart.

Orkar inte blogga, vi hörs lovers and haters!


Ute och går med Stina och wakinya


Vad trött jag blir på mig själv..

Varför vaknar jag en timme tidigare än när jag egentligen gå upp?
Alltid är det så.. På helgerna alltså!
Jaja, taggar en sjukt bra dag, så jag klagar inte. ;)
Ska bara till stallet och släppa ut pluttisarna, sen åker jag och kollar tävlingar all day på Kalmar HSK.

Blir mobilbloggningar under dagen skulle jag tro, det duger väl fint? Puss!


Hemma på ön

Efter en dag som inte kunnat vara bättre sitter jag nu hemma vid köksbordet.
Ridit massvis med fina hästar, fastnat för en underbar som förhoppningsvis kommer hem till mig nästa vecka.
Kan livet bli bättre?
Just nu känns det inte som det.
Svävar uppe i det blå. Är så himla GLAD! Ni anar inte. ;)
Ikväll blir det att dega ner mig i soffan tror jag. Somnar nog gott ikväll skulle jag tro!
Och imorgon blir det upp tidigt igen för att jag ska åka till Kalmars nationella ponny hoppningar och heja på massa fina ekipage och träffa massa vänner! Klagar inte.
Efter en sån här dag inser jag verkligen hur mycket det här betyder för mig. Jag vill jobba med detta i framtiden, jag vill bli något. Det är inte en dröm, det är ett mål som jag tänker nå.
Jag älskar att rida massor av olika hästar på olika utbildningsnivåer. Men mest av allt vill jag tävla. Jag är en tävlingsmänniska in i det sista, och ger mig aldrig.
Om jag vill någonting riktigt mycket, så ser jag till att jag lyckas. Och det kommer jag göra.
Remember me when I get famous!

Hihi, puss på er söta läsare, vi hörs senare! Förlåt att jag inte berättar mer om ponnyn än, vill inte skriva för mycket innan den har veterinärbesiktigats och allt är klart.. Men ni kommer få veta, det lovar jag er!
Kan säga att jag verkligen tror på det här, och som sagt, jag är ÖVERLYCKLIG! :D


Saknade prinsen, du kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.


Har det ganska gutt här i baksätet!


Överlycklig

Svävar på moln..
Nästa vecka kommer en super fin d-ponny hem till mig. En skäck, irländsk import, 10 år.
Tror det kommer bli riktigt bra. Kommer mer info senare!
Är iallafall påväg hem nu. Åh, vill bara åka tillbaka och rida ännu fler fina hästar.
Sven-Inge sa även att han ville att jag skulle sommarjobba där nästa år. Den chansen vill jag verkligen inte missa. Fatta hur lärorikt och framförallt roligt!!

Åhh, jag är så sjukt GLAD! :D


Nu kör vi!!!

Mot Skåne!! Galet vad jag är taggad! :D


Sjukling

Hemma från skolan idag då jag mådde skit dåligt i morse..
Nu är det lite bättre, men ändå inte 100% bra än. Måste vara pigg tills imorgon! TAGGA SKÅÅNELAAND! :D
Annars är jag på galet bra humör, sommarlov om 4 dagar..
Kolla på häst imorgon..
Åka till Stockholm om ungefär en vecka...

Ja, en sak är säkert, livet kunde varit sämre!!

Nu sätter jag på en film och senare åker jag till stallet. Huvudvärk ska inte hindra mig från att göra det jag älskar mest!

image description

Hjälp mig

Säg mig ärligt nu, vilken är snyggast?

Charles Owen ayr8 leather look







Gpa speed air tone in tone








Charles Owen ayr8 leather




Ni MÅSTE hjälpa mig med det här.. Jag har riktig beslutsångest! ;)


Godnatt

Har legat och kollat på film tills nu. Är sjukt trött nu, så ska försöka sova lite hade jag tänkt, haha. ;)
Ville bara slänga in ett litet inlägg till er och säga Godnatt! ♥

 ~ Never change myself for someone else ~


Curry hos hans nya ägare

Jag är jätte glad att Curry hamnde där han hamnade.
Jag kunde inte hittat ett bättre hem åt min lilla prins. Johanna kommer få massa kul med honom, det är jag säker på! :)








Borstar prinsessan


Boost


Min snygga vän!!


"Flickan som lekte med elden"

Sitter i skolan nu, har slöjd men gör ingenting, haha. Nödvändigt? Nej, hade lika gärna kunnat stanna hemma känner jag.. ;)
Vida sov hos mig inatt förresten. Vi såg på "Flickan som lekte med elden" och shit asså, vilken bra film!!
Vi satt som fastklistrade, haha! Hade iallafall en supermysig kväll/natt.
Idag och imorgon är sista "riktiga" skoldagarna innan SOMMAR-LOV! fattar ni hur underbart det kommer bli?
Nej, skulle inte tro det.
Jag har sjukt höga förväntningar på denna sommaren, tänker verkligen inte låta den rinna iväg utan vidare.
Sommaren 2012 ska bli den bästa någonsin! Det har jag bestämt.

Taggar Lördag som satan, då åker jag till Skåne och kollar på massa fina d-ponnys, och förhoppningsvis tar jag med mig någon hem. Guuuud, vad jag är spänd!
Det här kommer bli bra, jag tror på detta!
Måste bara klara mig igenom dom här två skoldagarna först, men det ska nog gå. Vi hörs, puss!


Outfit


Svar på kommentarer

Emma ([email protected]) om Dagens ridning:
Vad tycker du om att Gina tricot släpper en Falsterbo Horse show kollektion? 
Något du skulle kunna tänka dig att köpa och har du samma åsikter som mig? (ser nämligen att du också håller på med hästar)
Om du inte sett plaggen så kan du ta en titt på några utav dem på min blogg^^
Jag tycker att det är en rolig idé, men att den inte har gått riktigt fram.. Inte än iallafall!
Sen är det absolut ingenting jag själv skulle ha på mig i tex. skolan.
Nej, jag tycker ridkläder ska vara i stallet! Haha. Sen skulle jag aldrig få förutfattade meningar om någon bara för att dom kom med sånna kläder till skolan.
Det är väl tur att inte alla tycker likadant!




Johanna om Dagens ridning:
Hur hög är Hokus? :)

Han är maxad c-ponny, 140 cm skulle jag tro!

Mysrunda

Idag fick Hokus skrittas i 50 minuter på varierande underlag. Supermysigt!
Imorgon får han en välförtjänt vilodag.

Sötnosen!


Stallet next!

Där tillbringar jag större delen av dagen, inte mig emot!
Sen får vi väl se vad som händer i eftermiddag. Jag håller er uppdaterade! :D


Biomys!


Dagens ridning

Var i stallet förut och mockade, bytte vatten och fyllde höpåsar.
Red också Hokus en mys runda!
Han gick perfa. Jag kan inte vara annat än jätte nöjd med honom. Det är så kul att man märker så stor skillnad från dag till dag.
Snart är han i tävlingsform! Fina polleplutten. Fokuserar mest på att hålla honom positiv, men eftersom han blir allt starkare så sätter jag också lite mer krav på han.
Som att han ska lägga mer vikt på bakbenen, speciellt i galoppen där han gärna bara springer iväg. ;)

Måste lägga in så att han får vila någon dag också, det blir så när jag inte har någon annan att fokusera på så måste jag se upp så att jag inte rider han för intensivt!
Ikväll ser det ut som att det blir bio med lite härliga tjejor, är lediga imorgon ju! Nationaldagen.
Vi ska iallafall se "The dictator", någon random komedi. Blir nog bra.

Det är ju sällskapet som gör kvällen ändån så!
Taggar Lördag som *ordjagintefårnämna !!!!!!!!!!!! Kommer bli så sjukt kuuul! :D


 Finaste saknade Milda <3


Sötnos

"har du något gott till mig?"


Outfit





Swarovski pannband

Charles Owen leather look

Freejump Soft up stigbyglar

Freejump skor + chaps

Veredus skydd

Lamicell schabrak


Tävlingsplaner..

Sitter och kollar på massa roliga tävlingar som är nu i sommar.. Är liiite svårt att planera in något dock, då jag just nu står utan ponny. Haha!
Men det ska det snart bli ändring på. Är ju viktigt att man inte bara tar första bästa, bara för att liksom.
Det måste bli rätt!
Men man blir så himla tävlingssugen, galet! Ska se om jag kanske får till någon liten lokal hoppning med Hokus också i sommar, om jag får igång han och han sätter musklerna som han ska!
Får höra med Vida och Birger om det, men det hade varit SÅ roligt! Fina Hokus Pokus.

Har ni några roliga tävlingar/meetings som ni ska åka på i sommar? Kom gärna med tips!!

Superhelgen förra året..



Börjes PonnyCup förra året..



Nej, nu måste jag gå och äta frukost! Annars kan jag sitta här i en evighet.. Vi hörs senare lovers and haters!

Saknade prinsen



Världens finaste ♥

Morning sunshines

Vill bara önska er en helt sjukt bra dag, och kom ihåg att DU är perfekt, precis som DU är!


Äckligt, sjukt bajstrött!

Så jag går och lägger mig nu..
Förresten, måste bara tala om att det inte blir något skåne på onsdag då Sven-Inge skulle iväg och hämta fler ponnys från Irland.
Istället åker vi dit på Lördag och då har han förhoppningvis laddat upp med massvis av snygga irländare!
Inte mig emot. ;)

Såå, nu går jag till sängs med ett leende på läpparna.. För tänk vad livet kan vara bra ibland!


Inte helt fel


Poppsen


Hokus blev riktigt snygg i nya schabraket! :D


Måndag morgon, alltid lika underbart

Haha, skämt åsido..
Men det känns ändå helt okej att stiga upp ur sängen idag, för i skolan väntar en chill dag med massa redovisningar som jag bara ska sitta och kolla på, haha!
Sen slutar jag vid 1, och åker till stallet. Dagen ser helt enkelt ut att bli sjukt bra!
Ska alldeles strax cykla iväg till skolan, vi hörs senare!


Helgens fynd!

Grönt lamicell schabrak! Älskar det!


Galet trött

Har verkligen haft fullt upp hela helgen, och jag älskar det!
Älskar känslan av att vara riktigt trött, när det liksom verkligen känns i hela kroppen att man har hållt igång, haha!
Och det kan man ju verkligen säga att jag har.
Efter tävlingarna på Lundegård var slut åkte jag direkt till stallet och red Hokus.
Idag gick han verkligen som en klocka! Så himla fin var han. Jätte nöjd med ridpasset. Åh, jag gillar verkligen den ponnyn. Ellen style, for sure!
Imorgon är det redan måndag igen, herregud vad helgen flyger förbi, men vad gör det när man har ett långt efterlängtat sommarlov framför sig!
Sommarlovet kommer börja på allra bästa sättet, jag ska nämligen åka upp till min saknade Emmapemma i Stockholm och vi ska leva livet!! Hahah! Gå på Gröna Lund och bara allmänt ha det så kul som man kan ha.
Sen åker dom ner till Öland, så jag kommer inte behöva sakna henne så fruktansvärt mycket i sommar,
U N D E R B A R T !
Känner på mig att den här sommaren kommer bli oslagbar!
Kanske ska följa med Vida till SM i augusti... Det hade varit helt awesome!
Åh.. Nu får det mer än gärna bli sommarlov.. Drömmer mig bort ett tag, vi hörs senare babes!

HERE WE ARE AND NO ONE CAN STOP US!


Varför är jag vaken?

Underbart att vakna flera timmar innan man egentligen behöver gå upp, yesyes..
Men vad gör det när man för en gångs skull vaknar upp och känner sig glad, riktigt jävla glad! :D
Idag blir det ännu en heldag på Thoreb Cup, och sen till stallet och rida Hokus Pokus.
Nästa vecka på onsdag åker jag tillsammans med min familj och kollar på massa fina d-ponnys i Skåne och tar förmodligen med oss någon hem. Så spännande!!
Sen att det är sommarlov en vecka senare gör ju inte saken sämre!
Åh, älskar livet!


Boost


Snälla, oroa dig inte för mig

Låt det ta lite tid, allt blir bra till slut, och är det inte bra, så är det inte slut än..


Hemåt!!

Är verkligen helt slut efter att ha varit funktionär en hel dag..
Men man lär sig ju mycket av att kolla på duktiga storhäst ryttare också, och det tackar man inte nej till!
Har även fått med mig ett nytt snyggt schabrak hem, köpte på Cheval som hade en liten shop uppställd på tävlingsplatsen. Ett limegrönt lamicell blev det.
Nu blir det hem och äta tacos, och med mig hem har jag en saknad vän, så kvällen lär bli ganska bra tror jag!


På hästtävling all day!


Provridning Poppsen

hihi, galen häst?
Nej, men med lite jobb tror jag att han skulle kunna bli riktigt riktigt fin! En ponny i min stil, helt klart!




Hemma och vänder..

Precis kommit hem från skolan och kastat i mig en macka..
Nu åker jag vidare till stallet.. Uppdaterar mer ikväll och då kommer jag även fixa designen + header!
Känns riktigt gutt med helg nu, eller vad säger ni?
image description

Boost


Våran sista runda tillsammans

Jag älskar dig min fina prins


Fredag, underbara fredag!

Har sovmorgon idag, börjar skolan vid tjugo över 10 och slutar sedan vid 2!
Chill dag, jao! :D
Sen åker Stina och jag till stallet, jag ska rida Hokus Pokus. Tänkte ta några språng med han idag.
Red han igår också och galet vad fin han var!
Vida har sagt att jag kanske kan tävla han lite i sommar, om jag lyckas bygga på han lite muskler dvs. Åh, det hade varit SÅ roligt!
Tänk vilken tur jag har att jag har mina hästar hos en sån underbar vän, du är bäst gumman!
STORT LYCKA TILL förresten till dig Vida idag som hoppar på Lundegård, storhäst debut!
Det är nämligen dags för årets Thoreb Cup. Det är en stor tävling som Öland håller i för storhästar och detta året hålls tävlingen på Lundegårds camping.
Så det är där jag kommer tillbringa större delen av helgen.. Ja, hela dagen imorgon och på Söndag.

Nej, nu ska jag äta frukost, vi hörs senare!
MÅSTE be Stina hjälpa mig med designen ikväll också.. Får försöka fixa det snabbt, för såhär ska ju inte bloggen behöva se ut, eller hur?

image description


RSS 2.0